Podstawa e-marketingu prawniczego

qq

Na system e-marketingu prawniczego składa się wiele narzędzi, z których podstawowym jest blog, albo inaczej – prowadzenie bloga. Niektórych może to dziwić, gdyż wydaje im się, że blog to rodzaj pamiętnika pisanego przez nastolatki, ale prawda jest taka, że blog jest doskonałym narzędziem reklamy i głównie wykorzystywany jest w skutecznym szerzeniu informacji na dany temat. Blogi prowadzą znane osoby i dziennikarze; blogi prowadzą prezesi firm i sportowcy; blogi prowadzą sklepy oraz firmy internetowe – nie po to, aby podzielić się informacjami z ich codziennego życia, ale w celu uwiarygodnienia własnej osobowości, czyli pokazania ludzkiej twarzy potencjalnym klientom.

Co ma  do tego e-marketing? To, że pokazanie ludzkiej twarzy pomaga zbudować relacje z klientem, pomaga nawiązać przyjacielski z nim stosunek i osiągnąć poziom zaufania, który jest prostą drogą do przekształcenia potencjalnego klienta w klienta rzeczywistego. Dalej prowadzi to do utrzymania klienta przy sobie i sprawia, że będzie on chętny do polecenia usług firmy, która z nim takie relacje nawiązała.

Blog ma jeszcze inne zalety:

  • Blog, jako stale zmieniająca się treść, doskonale pozycjonuje się w wyszukiwarkach;
  • Treść bloga może być interaktywna, co doskonale pomaga dzielić się informacjami na nim zawartymi ze społecznością internetową;
  • Stanowi swego rodzaju forum wymiany myśli przez odwiedzających (klientów);
  • Umożliwia dotarcie do potencjalnie nieograniczonej liczby klientów;
  • Suma artykułów tworzy bazę wiarygodnych informacji, dodatkowo budujących  zaufanie klientów;
  • Prowadzenie bloga jest łatwe, przyjemne i nie wymaga wiedzy technicznej.

Blog może funkcjonować jako strona internetowa (wizytówka) kancelarii, albo być jej podstawową częścią. Może również służyć jako samodzielne narzędzie e-matketingowe, albo być powiązany z narzędziami zewnętrznymi, takimi jak Twitter, Facebook, Forum, LinkedIn, GoldenLine, itd.

Z mojej praktyki.

Moim podstawowym blogiem jest PodwojneOpodatkowanie.pl, na którym zamieszczam informacje związane z opodatkowaniem zagranicznych dochodów. Prawidłowo prowadzony, daje mi pierwsze miejsca w Google, co z kolei powoduje duży napływ gości (potencjalnych klientów). Osobisty ton wpisów pomaga mi nawiązać osobiste  relacje z odwiedzającymi i zaufanie, przez co są oni skłonni do płacenia za usługi podatkowo-prawne.

Kolejnym sposobem na nawiązanie relacji i zwiększenie zaufania do mojej osoby i usług jest prowadzenie bloga prywatnego RafałChmielewski.com Opisuję tam sprawy istotne z mojego punktu widzenia, ale już nie związane z podatkami, a raczej z motywacją, życiem w sensie generalnym, itp. Innymi słowy znajdują się tam informacje w jakiś sposób przydatne każdemu człowiekowi.

Dodatkowo korzystam z narzędzi: GoldenLine, Blip, Twitter, Facebook, LinkedIn, WordPress oraz innych, służących zarządzaniu listą adresową (ImpleBot i FUMP).

Reklamy

2 Responses to Podstawa e-marketingu prawniczego

  1. […] prowadzony, sam z siebie jest wysoko pozycjonowany przez wyszukiwarki (o czym już pisałem na tej stronie). I […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: